INTERIORS

14 ottobre 2014

Dear Ingo, I love you so much!

Nell'appartamento parigino che vi ho mostrato nello scorso post c'è uno dei miei oggetti preferiti ever: è il lampadario Dear Ingo di Ron Gilad, un progetto del 2003 che adesso è parte della collezione permanente dell'Art Institute di Chicago.



Io lo amo.
Sembra un ragno.
Ma lo amo lo stesso.
Mi ricorda anche Kamaji di La Città Incantata, o una cosa da laboratorio fantascientifico, e io adoro la fantascienza.
E niente, se vi piace sappiate che è prodotta da Moooi e potete trovarla anche in bianco sia dai rivenditori (indicati alla fine della pagina del prodotto che vi ho linkato) sia in vari on-line stores.




English text

In the Paris apartment that I showed you in my last post there is one of my favorite things ever: the chandelier Dear Ingo by Ron Gilad, a 2003 project that is now part of the permanent collection of the Art Institute of Chicago. 
I love it. 
It looks like a spider. 
But I love it the same. 
It reminds me of Kamaji from the movie Spirited Away,or kind of a science fiction laboratory stuff, and I adore science fiction. 
And so, if you like it know that is produced by Moooi and you can find it also in white from both retailers (listed at the end of the product page that I linked) and on-line stores.
Be First to Post Comment !
Posta un commento